آن اندیشمند کسی بود که با تحجر و با عقب ماندگی فکری و غربزدگی مقابله کرد . البته من دانشجو در آن حد نیستم که بتوانم خدماتی که دکتر شریعتی به اسلام و ایران کرد را توصیف کنم . اما اثراتی را که تئوری های دکتر شریعتی بر جامعه ایران گذاشت بر کسی پوشیده نیست .
شاید به جرعت به توان بزرگ ترین مبارزه دکتر شریعتی را مبارز با برداشت مرتجعانه و خرافی و قرون وسطایی از دین جامعه آن روز شیعی معرفی نمود . علت آن هم این است که دکتر شریعتی اسلام را بر خلاف نظرعده ای که خود دکتر شریعتی آنان را شیعه صفوی معرفی می کند دینی مبتنی بر عقلانیت نشان داد . ودر اکثر کتبش به واکاوی مکتب شیعه از نگاه جامعه شناسی می پردازد . که خود این عمل یک عامل بزرگ بود که جوانان را به سوی آن اندیشمند جذب کرد .
اقدام بزرگ دیگر دکتر شریعتی مبارزه با ویروس مرگ بار عقب ماندگی فکری بود که در قلب جامعه ی ایران به همت عده زیادی شیعیان ی صفوی رسوخ کرده بود و با تلاش دکتر شریعتی این ویروس تا حدودی ریشه کن شد
عقب ماندگی فکری آن زمان که تا حدودی هنوز هم آفتش در میان اقشاری از مردم و جود دارد به شکل عدم فکر کردن و تبعیت کورکورانه و در نهایت به وجود آمدن نوعی تحجر در میان مسلمانان بود که علی رغم مخالفت و کارشکنی های عده ای تا حدود زیادی هم موفق شد
اما...
اما چه کنیم که باز هم پس از گذشتن ده ها سال از فوت دکتر شریعتی همان عده ای مرتجع که در زمان حیات خود آن اندیشمند هم با او به شدت مخالفت می کردند پس از انقلابی که دکتر شریعتی یکی از معلمان و نظریه پردازان او بود نیز با نظریه های او مخالفت کردند .
اما به قول دکتر سروش نظریات دکتر شریعتی در حال گسترش است
پس...
پس به امید روزی که این شمع بتواند پرده ی سیاهی شب را کنار بزند...
و...
یاد آن اندیشمند را که فقط شاخه گلی از گلستان خدمات آن را بیان کردیم گرامی می داریم .
به امید آزادی سبز
Hosting Minecraft Server 24/7 Free
۵ سال قبل
يادش گرامي و راهش پاينده باد ...
پاسخ دادنحذفsalam doste sabzam
پاسخ دادنحذفta an roz ke azad nashavim mijangim
be omid irani sabzzz
paydar va sabzz bashi
ba eftekhar link shodin
felan
سلام دوست عزیز آنها از تفکر میترسند واز کسانی که فکر میکنند پس تولید فکر کنیم وبلاگ خوب و پرباری دارین خوشحال میشم در راه آزادی و آگاهی با هم همکاری کنیم اگه مایل بودین تبادل لینک کنیم اگه خواستین منو به اسم آگاهی لینک کنین و خودتون هم بگین به چه اسمی لینکتون کنم ممنون میشم
پاسخ دادنحذفمصلحت امروز ایران در دستهای ماست. آیندهی ایران در سر زانوان ماست که نمیخواهیم در برابر شنیعترین استبداد عصر خویش زانو بزنیم. استبدادی که نه بر تن ما که میخواهد بر جان ما حاکم شود.
کي به روز ميشي پس ؟
پاسخ دادنحذفخيلي وقته خبري ازت نيست ...
پاسخ دادنحذفديگه نمينويسي ...؟
حوصله شو نداري نه ...؟
اگه حالشو داشتي به ما هم سر بزن
خوشحال ميشيم
در ضمن فيلتر شديم
لطفا لينکمون رو هم اصلاح کنيد ..
ممنون ..
ديگه نمينويسي ؟
پاسخ دادنحذف